Finnclean

Finnclean ja Gymtec & Sportec innostavat 15.–16. maaliskuuta Tampereella

Tiedote  14.03.2023

Kansainväliset puhtausalan ammattimessut Finnclean ja pohjoismaiden laajimmat liikunta- ja hyvinvointialan messut Gymtec & Sportec starttaavat huomenna keskiviikkona Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Kaksipäiväiset messutapahtumat ihastuttavat alan ykkösasioin. Median akkreditoituminen sekä maksuton kävijärekisteröityminen tapahtumiin ovat avoinna.

Finncleanissa puhuttaa alan rohkea muutos ja puhdas tulevaisuus, kattaen uudenlaista ajattelua ja alan kirkkaimpia kohtaamisia. Liikunnan ja hyvinvoinnin, liikuntapaikkarakentamisen, sekä kunto- ja terveysliikunnan ammattimessut Gymtec & Sportec kokoavat yhteen monta lajia sekä yhteisen sydämen. Teemat valloittavat messujen monipuolisissa ohjelmissa kautta kahden päivän. Tutustu messujen ohjelmiin finnclean.fi/fi/kavijalle/#tab-program ja liikuntapaikkamessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program.

Jaettu rohkeus murroksessa luo puhdasta tulevaisuutta myös Finncleanissa

Finnclean yhdistää puhtausalan koulutuspäivät ja ammattimessut, kooten yhteen alan ammattilaiset ja tulevaisuuden osaajat. Tapahtumassa puhuttaa rohkea muutos ja puhdas tulevaisuus, näkökulminaan aika, vastuu ja tila. Puhtausalan murros on voimallisesti käynnissä ja se ravisuttaa niin työvoiman, teknologian kuin rakennusten siivottavuuden saralla.

– Olemme tekemässä alalla tiikerinloikkaa ja myös Finnclean on tapahtumana aivan erilainen, kuin koskaan aikaisemmin. Tunnelmat messuista ovat tavattoman innostuneet ja olemme iloisia, että saamme yhdessä jakaa laajan kirjon osaamista, innovaatioita, palveluja, ratkaisuja sekä kohtaamisia. Aito murros puhtausalalla on jo tapahtunut ja luo jatkuvasti uutta robotiikan, digitalisaation sekä perustavalaatuisen tekemisen kautta. Muutokseen tarvitsemme meistä jokaista, tekijöistä päättäjiin. Toivotan kaikki rohkeasti tervetulleeksi puhtausalan murroksen talkoisiin sekä Finncleaniin inspiroitumaan, kohtaamaan ihmisiä ja vaihtamaan ajatuksia! Finnclean tarjoaa kahdessa päivässä alasta tiivistyksen, jonka saa toimissaan moninkertaisena takaisin, sanoo toiminnanjohtaja Sari Mattila SSTL Puhtausala ry:stä.

Tapahtumassa inspiroi SSTL Puhtausala ry:n kaksipäiväiset Finnclean-koulutuspäivät, sekä yhdistyksen organisoima Finnclean Innovaatio 2023 -kilpailu. Ohjelmassa ihastuttavat myös paneelikeskustelut, keskiviikkona Rohkeasti muutoksen edessä: työvoima, teknologia ja työkulttuuri sekä torstaina Rakennusten suunnittelu puhtaanapidon ja siivouksellisuuden näkökulmasta. Sosiaalisessa mediassa nimellä @aurikatariina toimiva siivousvaikuttaja Auri Kananen osallistuu Finncleaniin jakamalla tarinansa somevaikuttamisesta puhtausalalla.

Gymtec & Sportec kirittävät yhteen monta lajia ja yhteisen sydämen

Gymtec ja Sportec luo alustan liikunnan ja hyvinvoinnin, liikuntapaikkarakentamisen sekä kunto- ja terveysliikunnan ammattilaisille kohdata alan uusimpien virtauksien ja tuotteiden liikkeessä. Tapahtuma kirittää teemansa mukaisesti yhteen monta lajia ja yhteisen sydämen, avaten mietteitä lajien ja liikkujien kirjoon huippu-urheilusta harrastajiin, tarpeiden sulavaan yhteensovittamiseen, liikunnan yhdenvertaisuuteen, energian hinnan vaikutuksiin liikuntapaikoilla sekä tilojen käyttöasteeseen.

– Vuosien mittaan olen vieraillut tässä alan ykköstapahtumassa useassa eri roolissa niin messuvieraana, näytteilleasettajana, järjestäjänä kuin paneelien juontajanakin. Näen erittäin arvokkaana, että liikunnan alalla on oma saavutettava ja veloitukseton messutapahtumansa. Gymtec & Sportec on kohtaamisten koti ja oman ammatillisen osaamisen päivittämiseen täsmälleen oikea paikka. Odotan uutuuksia, joita näytteilleasettajat tuovat näytille sekä mielenkiintoista lavaohjelmaa liikuntapaikkarakentamisen ajankohtaisista aiheista. Messuilla nähdään! iloitsee pääsihteeri Johanna Manninen Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry:stä.

Vuoden Liikuntapaikka palkitaan tapahtuman avajaispäivänä keskiviikkona. Tunnustuspalkinnolla halutaan nostaa esille erikoisosaamista vaativan liikuntapaikkarakentamisen merkitystä, arvoa ja tietoisuutta. Gymtec & Sportec -messuilla koetaan paneelikeskustelu aiheesta Tulevaisuuden turvalliset ja houkuttelevat liikuntapaikat sekä vaalipaneelit otsikoilla Kansantalous ja kansanterveys sakkaavat – liikunnasta ratkaisu? ja Lisää liikettä Suomeen.

Median akkreditoituminen on avoinna

Media-akkreditoituminen Finnclean-messuille finnclean.fi/fi/messuinfo/medialle/ sekä Gymtec & Sportec -tapahtumaan liikuntapaikkamessut.fi/fi/messuinfo/medialle/ on avoinna. Tapahtumiin on maksuton sisäänpääsy rekisteröitymällä finnclean.fi/fi/messuinfo/sisaanpaasy/ ja liikuntapaikkamessut.fi/fi/messuinfo/sisaanpaasy/.

Puhtausalan kansainvälinen Finnclean yhdistää puhtausalan koulutuspäivät ja ammattimessut, kooten yhteen alan ammatti-laisia verkostoitumaan sekä tutustumaan uusimpiin ratkaisuihin. Finnclean järjestetään yhteistyössä SSTL Puhtausala ry:n kanssa. Sportec-messuilta löydät tietotaitoa liikuntapaikkojen rakentamisesta ja varustelusta, ylläpidosta ja saneerauksesta. Gymtec esittelee uusimpia laitteita ja välineitä sekä kuntoliikunnan suuntauksia. Gymtec & Sportec järjestetään yhteistyössä Suomen Liikunnan Ammattilaiset ry:n sekä Suomen kunto- ja terveysliikuntakeskusten yhdistyksen kanssa.

LISÄTIEDOT: finnclean.fi/fi/, #finnclean #puhtausala #puhdastulevaisuus
liikuntapaikkamessut.fi/fi/, #gymtec #sportec #yhteinensydän
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Sami Siurola, projektipäällikkö, p. 040 734 3589